به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابوالفضل عمویی درباره ادعای بلومبرگ در رابطه با شناسایی اورانیوم ۸۴ درصد غنیشده در ایران به ایرنا گفت: ایران به صورت رسمی هدف غنی سازی ۶۰ درصدی را اعلام کرد و هرگاه هم بخواهد تصمیم جدی بگیرد این موضوع را به آژانس اطلاع می دهد.
وی افزود: این سطح از غنی سازی برای رسیدن به مویدین که ماده اصلی مورد استفاده در رادیو داروها است در چارچوب نظارت آژانس انجام میشود. از لحاظ فنی و در فرایند فنی غنی سازی ۶۰ درصد در بعضی از نقاط در انتهای آبشارها یا بعضی اتصالات سانتریفیوژها میزان غنی سازی متفاوت ، طبیعی است و نشانه روشنی از تخلف نیست.
عمویی ادعای افزایش سطح غنی سازی اورانیوم را تخریب همکاریهای ایران و آژانس عنوان کرد و توضیح داد: چون این یک موضوع فنی است، ابهاماتی دارد و ادعای غنیسازی ۸۴ درصدی، فضاسازی علیه ایران در آستانه نشست شورای حکام است.