به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد صادقی مدیر سامانه هوشمند سوخت، مدعی شد: بیش از 3.8 میلیون تقاضای صدور کارت سوخت نو و المثنی در سال جاری ثبت و بیش از 3.2 میلیون کارت تولید و تحویل شد و 350 هزار کارت هم تا نیمه اول اسفند تولید و عرضه خواهند شد. دلیل تاخیر در تولید کارت‌ نیز مشکل تامین و واردات تراشه بود. بنابراین عدم تحقق وعده‌ها طبیعی بود اما با خرید تراشه‌ها و بدون شک، قول ها عملی خواهد شد.

وی افزود: نرم‌افزار ثبت مشخصات کارت سوخت‌ جا مانده هم احتمالا تا هفته آینده به صورت آزمایشی در همه جایگاه‌های ایران راه‌اندازی خواهد شد و مردم می‌توانند پیگیر کارت سوخت در جایگاه مشخص باشند .

صادقی درباره علت عدم امکان استعلام آخرین وضع سوختگیری در دفاتر پلیس + 10 توضیح داد: پس از حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت، الزامات امنیتی ارتباط دستگاه‌ها با سامانه هوشمند سوخت تعریف شد اما نیازمندی‌ها رفع نشده است. در این میان اخیرا” مجوزی از سامان پدافند غیرعامل دریافت شده تا با راه اندازی نرم افزار جدید مردم قادر به کسب اطلاع از کارت سوخت جا مانده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.