به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ایی اعلام کرد: وزیران خارجه آمریکا، بریتانیا، فرانسه، و آلمان در حاشیه نشست امنیتی مونیخ با نگرانی از تشدید فعالیتهای هستهای و خودداری ایران در همکاری با آژانس، خواهان تغییر رویکرد تهران شدند.
براساس این گزارش، چهار کشور همچنین نسبت به همکاریهای فزاینده نظامی ایران و روسیه و پیامدهای آن در امنیت و ثبات منطقه و جهان، ابراز نگرانی و بر همبستگی با مردم ایران تاکید و توافق کردند رویکردها در برابر فعالیتهای بیثباتکننده رژیم را از نزدیک هماهنگ کنند.
وزیر دفاع اسرائیل هم خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران شد و اعلام کرد: برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هستهای باید تمام گزینههای ممکن روی میز باشد. ایران به رغم تحریم تسلیحاتی موشک و خرید و صادرات سامانههای نظامی پیشرفته، اشاعه تسلیحات پیشرفته را به خارج از منطقه نیز گسترش داده است.
وزیر خارجه آلمان هم گفت: باید از افزایش تنش در مورد فعالیت هستهای ایران اجتناب کرد.