به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، داود رجبی با اشاره به نوسانات شدید بازار ارز، سکه و خودرو به تحلیل بازار گفت: منابع بانکی جذب شده بانک های استان اردبیل طی سال‌جاری 106 هزار میلیارد تومان بوده و 36 درصد در قالب تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: در مجموع بیش از 300 هزار میلیارد تومان منابع از طریق بانک‌های عامل استان در قالب تسهیلات به ویژه در حمایت از تولید پرداخت شده اما به جای افزایش منابع، بانک‌ها با خروج سپرده ها روبرو هستند. به طوریکه طی 15 روز بیش از 6 هزار میلیارد تومان برای خرید و فروش سکه، خودرو و ارز، خارج شد. با این روند نمیتوان توازن مصارف و منابع را رعایت کرد.

رجبی ادامه داد: مانده منابع بانک‌های استان با رشد 38 درصدی به 382 هزار میلیارد تومان و منابع در اختیار بانک‌ها به 336 هزار میلیارد تومان رسید. پرتفوی بانک‌های استان هم به 20 هزار میلیارد تومان افزایش یافت ولی منابع زیادی نیز پرداخت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.