به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، میخاییل اولیانوف با اشاره به اینکه ایران آماده بازگرداندن برجام بوده و مشکل مربوط به برخی دیگر از شرکت کنندگان در گفت و گوهای وین است در توییتر اعلام کرد: غنی سازی ۸۴ درصدی موضوعی نگران کننده است اما طبق ترتیبات فعلی ممنوع نیست. زیرا اگر برجام به طور کامل اجرایی میشد، ممنوع بود.
بر اساس این گزارش، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز اعلام کرد: دیده شدن ذرات اتمی ۸۴ درصد در فرایند غنی سازی امری طبیعی است. یعنی ممکن است ایران ۵ درصد تولید کرده و ذرات ۱۱ درصد دیده شود و یا ۲۰ درصد تولید کند اما ذره ۳۷ درصد دیده شود.
وی ادامه داد: در گذشته هم این موارد بود و ذره اتمی که زیر میکروسکوپ هم دیده نمیشود. طبیعتاً چنین ذرهای در فعل و انفعالاتی که غنی سازی میشود، امری عادی است. یعنی هنگام تزریق خوراک زیاد، بیشتر غنی میشود اما نکته حائز اهمیت محصول نهایی بوده که ۶۰ درصد است.