به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احمد مهدوی ابهری از حذف عرضه ارز پتروشیمیها در سامانه نیما خبر داد و گفت: کشف قیمت از طریق مزایده در مرکز مبادله صورت گرفته و دلار ۲۸۵۰۰ هزار تومانی نیز تنها به اقلامی مانند دارو و نهادههای دامی تعلق می گیرد.
وی افزود: بند ۲ ابلاغ نظر مصوبه جلسه ۲۷ آذر تصمیمات بازار ارز در خصوص تصمیمات ارزی و وجوه حاصل، شرکتهای دولتی، شبه دولتی و صندوق های سرمایهگذاری بازنشستگی از جمله تولیدکنندگان پتروشیمی، قیر و روانکار را ملزم کرده بود ارز حاصل از صادرات را به داخل بیاورند. این مصوبه دارای ابهام بود و صادرکنندگان را در بلاتکلیفی قرار داد. در مجموع راهکار بینابین عملیاتی و مقدور، عرضه ارز صادراتی در بازار متشکل ارزی است که از امروز اجرایی می شود.