به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدرضا یزدان‌پناه با اشاره به رایزنی‌های مفصل با مجلس و نمایندگان درباره تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی، گفت: هیچ آمار دقیقی از نیروهای شرکتی و قراردادی در دستگاه‌های اجرایی ارائه نشده و برای هر اقدامی ابتدا باید این آمار مشخص شود.

وی ادامه داد: نیاز واقعی دستگاه‌ها باید با توجه به حجم خدمات و نیروهای شرکتی مشغول و با کارسنجی، زمان‌سنجی و روش‌سنجی تعیین شود. طبق قانون باید آزمون به صورت علمی یا مهارتی برگزار شود. مقدمات اجرای طرح باید حاصل شود. زیرا اگر به‌ صورت عمومی و کلی جذب انجام شود نه‌ تنها بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی را افزایش نمی‌دهد بلکه موجب هرج و مرج و بی‌نظمی در دستگاه‌ها خواهد شد.

این مسئول افزود: طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی تدوین و چندین بار ویرایش شده، استخدام بدون برنامه افراد آن هم بدون افزایش بهره‌وری و رضایت مردم، هدف سازمان اداری و استخدامی نیست. در صورت تحقق سه هدف از جمله افزایش بهره‌وری، عدالت و رضایت مردم، استخدام مفید خواهد بود اما اگر فقط تعدادی کارمند به دستگاه‌ها اضافه شوند فقط باعث افزایش هزینه دولت می‌شود و نه تنها کار مردم به سامان نمی‌رسد بلکه باعث عدم رضایت آنها هم می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.