به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص معافیت واحدهای مسکونی لوکس از پرداخت مالیات در سال آینده به ایسنا گفت: یکی از منابعی که پیش بینی شده بود تا به صندوق ملی مسکن واریز شود از محل اخذ مالیات از خانه های لوکس و خالی بود.

وی افزود: حدود یک میلیون خانه خالی شناسایی شده و رهگیری لازم نیز صورت گرفته و آمار آن به سازمان امور مالیاتی داده شد اما یک ریال هم از آنها مالیات دریافت نشد. قرار بود از خانه‌های لوکس نیز مالیات گرفته شود و منابع به صندوق ملی مسکن واریز شود که حذف شد. با مصوبه مجلس مالیات بر خانه‌های لوکس حذف شد. طبق این مصوبه قرار بود خانه های بیش از ۲۰ میلیارد تومانی مالیات دهند اما دیگر هیچ خانه ای مشمول مالیات نمی شود.

رضایی کوچی ادامه داد: صندوق ملی مسکن که باید به ساخت مسکن کمک کند به دلیل اینکه منابع آن تامین نشده خالی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.