به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین قربانزاده با اشاره به تصویب و ابلاغ تخصیص سهام عدالت به جاماندگان به ایسنا گفت: ۳.۵ میلیون نفر به عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شدند که به ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد.
وی افزود: طبق تصویبنامه هیات وزیران قرار است به ترتیب ۲ ، ۳ و ۲.۷ درصد سهام سه بانک ملت، تجارت و صادرات مشمول این واگذاری شود اما منابع در نظر گرفته شده، منابع مورد نیاز را پوشش نمیدهد. به همین دلیل درخواست لغو آن از سوی وزارت اقتصاد به هیات وزیران داده شده است.
بر اساس این گزارش، رئیس سازمان خصوصیسازی ۲۸ اسفند سال گذشته اعلام کرد، تخصیص سهام عدالت به جاماندگان به دلیل تصویب نشدن پرتفویی برای جاماندگان منتفی شد. زیرا دولت دیگر سهام ارزندهای با ارزش ۳۵ هزار میلیارد تومان ندارد که به جاماندگان تخصیص دهد.
با این حال ششم فروردین معاون اول رئیس جمهور اختصاص سهام عدالت به هر یک از مشمولان به ارزش حداکثر ۱۰ میلیون تومان را ابلاغ کرد که این سهام از محل سهام دولت در بانکهای ملت، تجارت و صادرات اختصاص خواهد یافت.