به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، لطف اله سیاهکلی درباره افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو در روزهای گذشته و تاکید بر استعفا وزیر صنعت به خانه ملت گفت: با عرضه خودرو در بورس، قیمت‌گذاری دستوری حذف شده اما بهای خودرو در کارخانه افزایش یافته است. بنابراین وحشتناک‌ترین نوع قیمت‌گذاری انتخاب شده که همان عرضه در بورس است. در حالی که خودرو کالایی مصرفی بوده و در هیچ کجای دنیا از این روش استفاده نمی‌ شود.

وی افزود: ادعای وزیر صنعت مبنی بر افزایش تولید محقق نشد و فقط خودروهای موجود در انبارها عرضه شد. هرچند دلیل در انبار ماندن خودروها را نبود قطعات مطرح می‌کردند اما این مشی شرکت ها است که خودروها را در انبارها نگه‌داری کنند تا خودرو گران و سپس به بازار عرضه کنند. این نماینده ادامه داد: برنامه‌های وزیر صنعت به سامان نمی‌رسد. زیرا نسخه نوشته شده توسط وی نسخه نادرستی بوده و متوجه سیاست عرضه و تقاضا نیست و نمی‌تواند آن را تنظیم کند. وعده وزارت صنعت مبنی بر حذف قرعه‌کشی در سال جاری نیز محقق نشده و هیچ یک از اقدامات وی درست نبوده و باید استعفا دهد.

سیاهکلی گفت: قیمت خودرو لحظه‌ای و روزانه بین 5 تا 20 میلیون گران می شود و حتی محصول 150 میلیونی به 500 میلیون می رسد که ناشی از عملکرد وزیر صنعت بوده اما وی پاسخگو نیست. مردم به صورت مستمر مبلغی را برای تعویض خودرو پس انداز می‌کنند اما در چند روز 40 درصد افزایش می‌یابد. بنابراین ادعای عدم تغییر قیمت خودرو کارخانه درست نبوده و به جیب خودروسازان می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.