به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد اسلامی با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون بیمار از ظرفیت رادیو دارو استفاده می‌کنند، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که اگر چرخه سوخت هسته‌ای وجود نداشت امکان فرآوری وتولید رادیودارو نبود. تنها شرکت موجود نیز چندین سال است که توسط آمریکایی‌ها تحریم شده، عدم ارزش و اهمیت سلامت و جان مردم باعث شده بی رویه تحریم کنند.

وی افزود: این ظرفیت در داخل وجود دارد، برنامه توسعه کاملا فعال است و یکی از این زمینه‌ها تولید محصولاتی که در بخش درمانی استفاده می‌شوند است به دلیل اینکه رادیو دارو‌ها دو کارکرد دارند، تشخیصی و درمانی. در بخش تشخیصی اخیرا نمونه‌ای رونمایی شد.

این مقام مسئول ادامه داد: گام تکمیلی این است که برپایه مشتقات آب سنگین داور‌های جدید که تولید آن را در دستور کار قرار دارد را بتوان در آینده جایگزین کردو روند تحولی داشت.

اسلامی درباره سفر رافائل گروسی مدیر کل آژانس اتمی و دیگر مسئولان آژانس به ایران، گفت: تمایلی نشان داده شده و قرار است هماهنگی بعد از تعطیلات ژانویه انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.