به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احمد مهدوی ابهری با اشاره به اینکه شرکت های پتروشیمی‌ها از امروز ارز را در مرکز مبادله ارز و طلای ایران عرضه می کنند به تسنیم گفت: قیمت عرضه ارز پتروشیمی‌ها دیگر ثابت نبوده و بر اساس کشف قیمت و خرید و عرضه مشخص می‌شود.

وی افزود: پتروشیمی‌ها با تمام توان برای تأمین ارز به میدان آمدند تا ارز مورد نیاز تأمین شود. تشکیل مرکز مبادله ارز و طلا، حرکتی بسیار مثبت دولت بوده و رفته رفته بازار ارز با این اقدام به تعادل خواهد رسید. حتی به‌ نفع صادرکنندگان است. زیرا دیگر قیمت ثابتی برای عرضه ارز صادرکنندگان وجود ندارد.

مهدوی توضیح داد: ارز 28.5 هزار تومانی هنوز برقرار بوده و قرار است برای کالاهای مورد نظر وزارت صنعت و بانک مرکزی، تخصیص داده شود. ممکن است غیر از دارو و نهاده‌ها و کالاهای اساسی، بسیاری از اقلام هم مشمول آن شوند. منابع تأمین ارز 28.5 هزار تومانی از فروش نفت، فروش گاز و میعانات و… تأمین می‌شود و ارز پتروشیمی‌ها هم در اختیار دولت و واردکنندگان قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.