به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ناصر کنعانی با اشاره به ادعای مطرح شده در خصوص غنی‌سازی ۸۴ درصدی اورانیوم، گفت: ایران متعهد به ان پی تی (پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای) بوده و همکاری حرفه‌ای با آژانس اتمی یک اصل مهم برای تهران در مناسبات با آژانس است.

وی افزود: البته ایران متقابلا انتظار رفتار حرفه ای از آژانس داشته و استفاده سیاسی، جایگاه این سازمان را مخدوش می‌کند. همچنین چارچوب مذاکرات در ارتباط با رفع تحریم‌ها و بازگشت همه طرف‌ها، روشن است و باید در همان چارچوب استمرار پیدا کند.

این مقام مسئول ادامه داد: اتهام حمله به کشتی اسرائیلی قویا رد می شود. ایران در ارتباط با آزادی کشتیرانی در آب‌های بین‌المللی جزو کشورهای موثر بوده و تاکنون در این زمینه نقش موثری ایفا کرده است. تل آویو با عدم پایبندی به امنیت دیگر کشورها در معرض تهدید متقابل قرار می‌گیرد و حق ندارد کسی را در مورد مسائل امنیتی مورد تهمت قرار دهد.

کنعانی گفت: موضوع تبادل زندانیان و انتقال زندانیان یکی از موضوع‌های مورد توجه ایران بوده و اخیرا هم ۲۰ شهروند ایرانی در امارات آزاد شدند. مذاکرات غیر مستقیمی هم با آمریکا وجود دارد. تحقق این موضوع با برخی از مسائل فنی و تکنیکی مرتبط است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.