به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کامران سلطانیزاده درباره وضعیت بازار ارز به تسنیم گفت: هر صرافی روزانه 100 هزار دلار تحویل میگیرد و با توجه به افزایش سقف فروش ارز سهمیهای به 5000 یورو، نهایتاً در هر روز به 20 نفر میتواند ارز بفروشد.
وی افزود: وضعیت بازار بهتر شده و تعداد صرافیهای برای معاملات افزایش یافته که موجب آرامش نسبی فضای بازار شده است. بنابراین با تقویت حجم عرضه و افزایش تعداد و ساعت کاری صرافیها، قیمتها تعدیل خواهد شد.
براساس این گزارش، احمد نادری عضو هیأت رئیسه مجلس هم در واکنش نابسامانیهای ارزی در توئیتر اعلام کرد: وضع امروز، ارتباط کمی با تحریم خارجی دارد و بیشتر نتیجه خلاء اقتدار است. تا زمانی که دولت نپذیرد عمده ارز دست شرکتها و بنگاههای مرتبط است و نخواهد از آنها حساب کشی کند، وضع بهتر از این که هیچ، بدتر هم خواهد شد.
مارک دوبویتز مدیرعامل اندیشکده بنیاد دفاع از دمکراسیها (FDD) و از حامیان تشدید تحریمهای ایران هم در توییتر اعلام کرد: قیمت ارز در ایران به ۶۰ هزار تومان رسیده و شاید زودتر از آن چیزی که فکر شود به ۱۰۰ هزار تومان برسد!