معاملات ثانویه هشتمین صندوق سرمایهگذاری طلا از امروز آغاز میشود. پذیرهنویسی این صندوق سرمایهگذاری ۲۷مهر امسال به پایان رسید. به گزارش «کالاخبر»، مدیریت توسعه بازارهای مشتقه و صندوقهای کالایی بورسکالای ایران از شروع معاملات ثانویه صندوق سرمایهگذاری در اوراق بهادار مبتنی بر طلای صبا در نماد معاملاتی «نفیس» از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۵ امروز (۳۰آبان) خبر داد.
انجام معاملات واحدهای صندوق نفیس که نوع آن صندوق سرمایهگذاری در اوراق بهادار مبتنی بر گواهی سپرده سکه طلا (ETF) بوده و موسسان آن، شرکت سهامی خاص سبدگردان اندیشهصبا و شرکت سهامیعام سرمایهگذاری صباتامین هستند، به صورت برخط از طریق کارگزاران دارای مجوز امکانپذیر است. در بند دیگری از این اطلاعیه اشاره شده که صندوق سرمایهگذاری اختصاصی بازارگردانی صباگستر نفت و گاز تامین بهعنوان بازارگردان موظف به اجرای تعهدات خود مطابق با تعهدنامه بازارگردانی است و صندوق براساس مقررات، اساسنامه و امیدنامه خود فعالیت خواهد کرد. پذیرهنویسی واحدهای صندوق سرمایهگذاری در اوراق بهادار مبتنی بر طلای صبا (در نماد معاملاتی نفیس) بهعنوان هشتمین صندوق طلایی بورسکالا از ۲۶آبان در بورسکالای ایران آغاز و در دومین روز پذیرهنویسی با استقبال سرمایهگذاران کل واحدهای این صندوق مواجه شد و به فروش رسید تا نماد نفیس در کنار نمادهای طلا، زر، عیار، گوهر، کهربا، مثقال و زرفام روی تابلوی بورسکالای ایران قرار گیرد.