به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسعود توکلی درباره علت افزایش قیمت دیروز دلار که برای اولین بار وارد کانال 36 و 37 هزار تومانی شد و رکورد جدیدی ثبت کرد به تسنیم گفت: مشکلی در روز نخست آغاز سامانه برخط به‌وجود آمد که تا حدودی رفع شد اما متأسفانه تعدادی از صرافی‌ها به تقاضای مشتریان حضوری جواب نمی‌دادند که موجب ایجاد نوساناتی شد.

وی افزود: هدف از راه‌اندازی سامانه برخط بازار، کمک‌ به مردم و صرافی‌ها در فرایند خرید و فروش ارز و نه ایجاد محدودیت بوده و بیشتر جنبه توصیه‌ای دارد. طبق بخشنامه بانک مرکزی هم صرافی‌ها موظفند مشتریانی که از طریق این سامانه اقدام به خرید ارز کرده‌اند را در اولویت قرار دهند ولی به‌معنای عدم پاسخگویی به مراجعان حضوری نیست.

این مقام مسئول ادامه داد: عرضه اوراق گواهی سکه نیز می‌تواند کمک خیلی خوبی به بازار کند. مردم می‌توانند برای مدیریت ریسک و نقدینگی از اوراق گواهی سکه استفاده کنند. با توجه به توزیع ارز از طریق سامانه، انتظار می رود تقاضای خرید ارز با آرامش و رعایت حال متقاضیان خرید بهتر مدیریت شود.

به گفته توکلی با توجه به جذابیت نرخ بازار متشکل برای صادرکنندگان، عرضه در بازار توافقی بیشتر شده است که می تواند در کنار حضور بازار ساز در بازگشت آرامش بازار موثر باشد. سقف تراکنش دستگاه‌های کارتخوان صرافی‌ها هم از دیروز از 50 به 100 میلیون تومان افزایش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.