به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جبار کوچکی‌نژاد درباره حذف ارز 4200 تومانی به ایلنا گفت: اشتباه اول دولت سیزدهم این بود که در حذف ارز 4200 تومانی عجله کرد و بسیار نسبت به آن مانور داد اما باید پس از فراهم آوردن زیرساخت‌ها و راه‌اندازی کالابرگ آن را حذف می‌کرد. همان زمان نیز به این اقدام و به اصطلاح شهامت اعتراض شد. زیرا شهامت در اقتصاد چارچوبی می‌خواهد البته دولت تبعات این شهامت را دید و به شدت عملکرد آن زیر سوال رفت.

وی افزود: دولت باید طبق قانون عمل و آن را رعایت می‌کرد. در قانون نباید پول نقد به عنوان یارانه به مردم داده شود بلکه یارانه کالای اساسی از طریق کالا برگ توزیع و از این طریق حداقل‌های سفره مردم تامین می‌شد و قیمت‌ها همچنان مانند شهریور 1400 بود.

این نماینده ادامه داد: دولت سیزدهم نیز با همان چارچوب دلار 28.5 هزار تومان را در سامانه نیما لحاظ کرد که با نرخ بازار آزاد فاصله وحشتناکی دارد و باید بسیار دقت کند. زیرا سوداگران بسیار زیاد متنفذ در بانک مرکزی و بازار و… به دنبال واردات و فروش کالا با دلار 28.5 و 40 هزار تومانی هستند.

کوچکی‌نژاد افزود: اعلام شده دولت از دلار 28.5 هزار تومان برای کوتاه مدت استفاده خواهد کرد اما قانون صراحتا اعلام کرده ارز شناور کنترل شده باشد و مجلس هر نوع ارز دو نرخی را ممنوع کرد. بنابراین مجلس اجازه این روند در بلند مدت را نمی‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.