به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بندر خشک آپرین به عنوان نخستین بندر خشک ایران و بزرگترین بندر خشک ریلی خاورمیانه ، امروز با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و مدیرعامل شرکت راهآهن به بهرهبرداری می رسد.
بر اساس این گزارش، تاسیس و بهره برداری از ترمینال های کانتینری در داخل و سرمایه گذاری وسیع در راستای ایجاد بنادر خشک از فعالیت های سال های اخیر شرکت بورسی تایدواتر بشمار می آید. تجهیزات متنوعی از جمله ریچ استاکر، سایدلیفت، انواع لیفتراک، جرثقیل، باسکول و دستگاه های شست وشوی کانتینر در این بنادر بکار گرفته و منجر به تسهیل ترانزیت کالا در داخل و به کشورهای همسایه می شود.
مرحله اول بندر خشک ریلی تهران با وسعت 55 هکتار در مرکز تقاطع کریدورهای بین المللی و ریلی شرق – غرب و شمال – جنوب در 20 کیلومتری شهر تهران و مجاورت شهرستان اسلامشهر قرار دارد.
بندر خشک و مرکز لجستیک آپرین نقش بسزایی در افزایش جذابیت حوزه صادرات و واردات ریلی ایفا خواهد کرد. کاهش حمل و نقل جادهای، کاهش سوخت و افزایش سرعت انتقال کالا را میتوان از مزایای بهرهبرداری از بندر خشک آپرین نام برد.
راه آهن در مرحله اول و در پروژه پیش رو با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی به ساخت بزرگترین محوطه کانتینری درون سرزمینی، فراهم سازی شرایط مورد نیاز استقرار گمرک از جمله ساختمان اداری با زیربنای مجموع 870 مترمربع و محوطه تخلیه و بارگیری ورقهای فولادی ایران خودرو اقدام کرد.