به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی بهادری جهرمی از تصویب آیین‌نامه اجرایی بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی خبر داد و گفت: در راستای حمایت از صادرات محصولات تولیدی بویژه بخش خصوصی و غیردولتی، آیین‌نامه‌ای در جهت ارتقای مشارکت فعالان اقتصادی در زنجیره تولید بین‌ المللی به تصویب رسید که وزارت صنعت و برخی دستگاه‌های دیگر مکلف به حمایت از تولیدکنندگانی که محصولات داخلی را با استانداردهای روز جهانی تولید می‌کنند و در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای آنها شدند.

وی افزود: به منظور حمایت و تسهیل سرمایه‌گذاری و توسعه صادرات شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان، آیین‌نامه دیگری تصویب شد تا سرمایه‌گذاری و صادرات برای شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان تسهیل و تقویت شود. همچنین به منظور ارتقای بهره‌برداری از ظرفیت‌های اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی در تولید این اقلام راهبردی به ویژه از مسیر شرکت‌های دانش‌بنیان امتیازات ویژه‌ای برای اعضایی که در این راستا حرکت می‌کنند در نظر گرفته شد.

بهادری جهرمی ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند ظرف سه ماه از تاریخ تصویب این آیین‌نامه برنامه اجرایی را برای ارتقای بهره‌وری، مدیریت و کاهش ارزبری و توسعه صادرات در حوزه تخصصی به تصویب شورای مربوطه برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.