به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین امیر عبداللهیان با بیان اینکه اقدام اخیر آژانس اتمی در تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام اقدامی غیر سازنده بود، گفت: ایران ضمن پایبندی به حقوق بینالملل و تعهدات بینالمللی در برابر این تحولات، اقدام متقابل و موثر انجام میدهد.
وی افزود: دو هفته پیش هیاتی متشکل از وزارت خارجه ایران و سازمان اتمی به وین سفر و در خصوص همکاری دو طرف توافق کرده بودند اما یکباره در راستای تاثیرگذاری بر محیط داخلی ایران و اعمال فشار حداکثری و در تداوم سیاست و رویه به شدت ریاکارانه آمریکا، قطعنامهای علیه ایران روی میز گذاشته شد و آمریکا و سه کشور اروپایی از آژانس سوءاستفاده سیاسی کردند.