به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، تخصیص سهام عدالت به هر یک از مشمولان جامانده سهام عدالت از سوی محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور ابلاغ و مقرر شد به هر نفر حداکثر تا ۱۰ میلیون تومان از محل سهام دولت در بانک‌های ملت، تجارت و صادرات داده شود.

براساس این گزارش، هیات وزیران به سازمان خصوصی‌سازی اجازه داد دو از درصد سهام بانک ملت، ۳ درصد از سهام بانک تجارت و ۲.۷ درصد سهام بانک صادرات به جاماندگان واگذار شود.

طبق مصوبه شورای‌ عالی اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، حدود ۳.۵ میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ، مشمول این سهام هستند و قرار بود علاوه بر سهام سه بانک بورسی، سهام شرکت های کشتیرانی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس هم به افراد فاقد سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی و سه دهک اول ایثارگران واگذار شود.

مبلغ سهام مورد واگذاری به هر یک از مشمولین حداکثر ۱۰ میلیون تومان و با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.