به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس اتمی در پایان سفر دو روزه رافائل گروسی به تهران و دیدار و مذاکره با مقامات، بیانیه مشترکی صادر کردند.

۱. تعاملات بین آژانس اتمی و ایران با روحیه همکاری و با رعایت کامل صلاحیت‌های آژانس و حقوق و تعهدات ایران بر اساس موافقتنامه‌های جامع پادمانی صورت خواهد پذیرفت.

۲. در خصوص مسائل پادمانی باقی‌مانده مربوط به سه مکان، ایران آمادگی را برای ادامه همکاری و ارائه اطلاعات و دسترسی بیشتر به منظور رسیدگی به مسائل پادمانی باقی‌مانده اعلام کرد.

۳. ایران به صورت داوطلبانه به آژانس اجازه می‌دهد تا چنانچه مقتضی باشد فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارت بیشتر را اجرا کند. روش اجرای آن طی یک نشست فنی که به زودی در تهران برگزار می‌شود، میان دو طرف مورد توافق قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.