به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن ذوالفقاری با بیان اینکه سهامداران و خودروسازها بازنده جدال عرضه خودرو در بورس هستند در فضای مجازی اعلام کرد: پس از گیر و دار و عرضه و یا عدم عرضه خودرو در بورس نهایتا با تصمیمات دیروز و سهم 15 درصدی خودروسازها از مابه تفاوت فروش خودرو در بورس خاتمه یافت اما وضعیت تابلو بورس و بررسی های اجمالی نشانه ای از رضایت طرفین در بر ندارد.

پیشتر قرار بود با عرضه خودرو در بورس تا حدی از زیان انباشته خودرو سازها جبران شود. همچنین عرضه و تقاضای خودرو متعادل شده و در کنار رسیدن محصول به دست مصرف کننده واقعی به تدریج فاصله قیمت بازار آزاد با کارخانه کاهش یابد.

این نتایج بارها از زبان مسئولان مختلف بیان و اینطور القا شد که هدف دولت کمک به صنعت خودرو است اما عملا تنها موضوع عرضه حل شد و خودروسازها با سهم در نظر گرفته شده ، نهایتا بی بهره از این جدال خارج شدند. این جدال هنوز هم بطور کامل پایان نیافته و در روزهای آینده نیز تبعات دیگری در پی خواهد داشت که مهمترین آنها تلاش خودروسازها برای دفاع از قیمت واقعی خودرو در جهت جلوگیری از زیان بیشتر خواهد بود.

شواهد میدانی از بازار آزاد حکایت دارد احتمال افزایش قیمت در بازار آزاد محتمل است. از سوی دیگر سهامداران بورس نه تنها بهره ای از این جدال نبردند که با زیان ناشی از ریزش هفته قبل تاکنون و افسردگی بورس چندان امیدی به روزهای آینده نیز ندارند. حال آیا دولت بعد از پیروزی شیرین همراه با کسب ۸۵ درصد مابه تفاوت قیمت خودرو در بورس حاضر است رونق را به بورس برگرداند؟ در نتیجه این دعوا سهامداران فعال در بورس و خودروسازها بازنده اصلی این جدال بودند که باید دید در هفته آینده چه اتفاقاتی روی خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.