به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت صنعت در واکنش به انتقاد جلال رشیدی کوچی مبنی بر مسدود شدن ۵۰۰ میلیون تومانی متقاضیان خودروهای وارداتی در برابر قیمت ۴۰۰ میلیون تومانی، اعلام کرد: طبق مصوبه هیأت دولت خودروهای وارداتی فقط از طریق سامانه یکپارچه فروش به متقاضیان عرضه میشود نه بورس کالا! جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس با عدم اطلاع از شیوه فروش خودروهای وارداتی، تصور کرده این خودروها قرار است در بورس کالا عرضه شود.
همچنین شرط مسدودی مبلغ ۵۰۰ میلیون تومانی و شرایط دیگری همچون عدم خرید خودرو از شرکتهای خودروسازی و بورس طی ۴ سال گذشته، عدم ثبت پلاک انتظامی فعال و عدم امکان صلح و انتقال خودروهای وارداتی موجب میشود شرایط برای بهرهمندی مصرفکننده واقعی فراهمشده و عرصه برای واسطهگری و دلالی به شدت تنگ شود.
بر اساس آییننامه واردات، قیمت خودرو در مرحله تخصیص خودرو و بر اساس قیمت ارز نیمایی همان زمان و به صورت قطعی محاسبه میشود و هنوز قیمتگذاری خودرو صورت نگرفته که نماینده مجلس از واقعی بودن یا واقعی نبودن قیمتها سؤال میکند!