به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال آینده ، بند اصلاحی د تبصره 19 ماده واحده را تصویب کردند.
براساس این گزارش، طبق این بند و به منظور اجرای تکالیف قانون و درصورت درخواست دستگاههای اجرائی دارای اعتبار از محل مصارف عمومی دولت، صندوقهای بازنشستگی کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی و همچنین در اجرای ماده 90 قانون اصل 44 به دولت اجازه داده میشود:
۱- از طریق شرکت ملی نفت ایران نسبت به فروش نفت خام و میعانات گازی صادراتی به اشخاص معرفی شده توسط دستگاههای اجرائی و صرفاً پس از تأیید اشخاص توسط وزارت نفت و بر اساس قیمت روز صادراتی شرکت ملی نفت ایران و در سقف بودجه عمومی اقدام کند.
۲-از طریق وزارت اقتصاد نسبت به واگذاری سهام و سهمالشرکه متعلق به دولت و شرکتهای دولتی در بنگاههای مشمول واگذاری به اشخاص معرفی شده توسط دستگاههای اجرائی و صندوقهای بازنشستگی کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی در سقف منابع اقدام کند.
در مواردی که در این قانون دولت در اجرای قوانین، سهام یا سهمالشرکه شرکتهای دولتی را واگذار میکند، اشخاص دریافتکننده سهام به نمایندگی از دولت، سهام موصوف را به فروش رسانده و وجوه را پس از واریز به خزانه به مصرف مشخصشده در جزء دو بند د اصل 44 میرسانند.