به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی‌اکبر ایرانشاهی درباره درخواست برخی سهامداران مبنی بر پرداخت سود صندوق‌ پالایش‌ یکم به فارس گفت: پرداخت سود توسط ETF‌ها یا همان صندوق‌های قابل معامله بورسی غیرمعقول نیست و همانطور که سال گذشته هم با مصوبه مجمع این صندوق مقداری سود بین دارندگان واحدها تقسیم شد اما مجمع سال جاری تصمیمی برای تقسیم سود نداشت.

وی افزود: مجمع سال جاری صندوق پالایش‌ یکم با پرداخت سود به دارندگان واحدها موافقت نکرد. البته ممکن است سال‌های بعد تصویب کند و سود دهد و طبق اصلاحیه اساسنامه هم، مسئله پرداخت سود پیش‌بینی شد تا منافع سرمایه‌گذاران صندوق تأمین شود.

ایرانشاهی ادامه داد: پرداخت واحدهای صندوق ETF دولت به متولدین 1400 به بعد از سوی دولت، نیازمند همکاری بخش‌های مختلف است و تاکنون اجرا نشده است. وزارت اقتصادی و سازمان خصوصی‌سازی متولی این مسئله هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.