به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی رجبی‌مشهدی با بیان اینکه یکی از طرح‌های شرکت برق برای توسعه صنعت، بحث خرید و فروش برای مشترکان بیش از یک مگاوات بوده که قرار است از ابتدای سال فعال شود در برنامه رادیو اقتصاد گفت: با این اقدام تقریبا یک سوم از میزان برق مصرفی از طریق بورس معامله می‌شود و نقش دولت در خرید بورس برق به حداقل ممکن خواهد رسید. نیروگاه‌ها و مشترکان می‌توانند بصورت مستقیم با یکدیگر تبادل انرژی کنند و برق را تامین کنند.

وی افزود: نقش دولت در این طرح، حفظ پایداری شبکه بوده و در صورتی که تولیدکننده‌ای نتواند برق را توزیع کند، سایر نیروگاه‌ها این برق را پشتیبانی خواهند کرد و مشکلی در تامین برق مشترکان بوجود نخواهد آمد. وزیر نیرو این طرح را اواخر سال گذشته ابلاغ کرد و از ابتدای سال، اقدامات اجرایی آغاز خواهد شد. بدین وسیله مشترکان بیش از یک مگاوات این اختیار را پیدا می‌کنند که از طریق بورس، برق را خریداری کنند و ۶.۸ هزار مشترک در این طرح می‌توانند حضور داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.