به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، واکنش ها به نامه عجیب شورای رقابت مبنی بر غیرمجاز بودن عرضه محصولات ایران خودرو و سایپا در بورس کالا همچنان ادامه دارد و رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت هم گفت: نامه شورای رقابت به وزارت نرسیده و ادامه عرضه خودروها در بورس کالا بسته به نظر شرکت ها و سازمان بورس است. بنابراین وزارت صنعت دخالتی در این موضوع نخواهد داشت.

براساس این گزارش، محسن علیزاده هم گفت: نه‌ تنها عرضه خودرو در بورس کالا طبق روال درحال انجام است بلکه بیشتر از گذشته هم باید صورت گیرد. در غیر این صورت، طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی افزود: عرضه‌ها طبق قانون مشخص شده و انتظار می رود وزارت صنعت همه خودروها را در بورس کالا عرضه کند. زیرا این جریان باعث تعدیل قیمت‌ها می‌شود.

امیر مهدی صبایی مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس نیز اعلام کرد: دولت طبق ماده ۱۸ قانون توسعه ابزارها و نهادها مکلف است کالای پذیرفته شده در بورس را از نظام قیمت‌گذاری خارج کند. براساس این ماده و ماده ۳۶ بند ج قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه، اگر خودروسازان خواهان عرضه خودرو در بورس کالا باشند، بورس کالا نیز موظف به عرضه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.