به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از العربی الجدید، ماجد الانصاری درباره سفر اخیر محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه و معاون نخست وزیر قطر به ایران، گفت: فعلا هیچ ترتیبی برای آغاز دور جدید مذاکرات بین ایران و طرف‌های غربی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد اما میانجی‌گری قطر برای ارائه پیشنهادات در تسهیل بازگشت طرف‌ها به مذاکره ادامه دارد و ایفای این نقش دوحه نیز تا امضای توافق هسته‌ای که ضامن امنیت و صلح در منطقه است، متوقف نخواهد شد.

براساس این گزارش، آل ثانی چند روز پیش در نشست خبری با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه گفت: روابط ایران و قطر برای استقرار و ثبات منطقه‌ای چه در زمینه رایزنی‌های سیاسی و اقتصادی و زمینه‌های مختلفی روابط میان دو ملت حائز اهمیت است.

وی افزود: تا آنجا که ممکن است تلاش می‌شود ترس‌ها و دغدغه‌های طرفین توافق از بین برود و محیط مناسبی برای انجام گفت‌ و گوها صورت بگیرد. زیرا قطر درپی ثبات منطقه است.

آل ثانی ادامه داد: به نظر می‌رسد اکنون زمان مناسب برای حل مشکلات بر سر توافق هسته‌ای و بازگشت به توافق است. آمریکا هم پیام‌هایی داده تا به ایران منتقل شود. تلاش می شود سوتفاهمات برای بازگشت به توافق از بین برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.