به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی مس پیرو اطلاعیه اول اسفند مبنی بر عرضه کاتد مس در بورس کالا با نرخ تسعیر ۴۵ هزار تومانی در نامهای به این بورس اعلام کرد: با توجه به ضرورت انطباق با الزامات ارزی جدید اعلام شده از جمله نرخ ارز سامانه مرکز مبادله ارزی برای عرضه کاتد مس در رینگ صادراتی، آگهی عرضه قبلی ابطال می شود.
بر اساس تاکید وزارت صنعت، تمام شرکتهای صنعتی و معدنی صادرات محور مکلفند در چارچوب بسته جدید ارزی بانک مرکزی به فروش ارز در مرکز مبادلات ارز و طلا طبق ساز و کار قیمتی آن اقدام کنند.
مرکز مبادله ارز و طلا دوم اسفند راه اندازی شد و در نخستین روز فعالیت، نرخ حواله دلار ۳۶ هزار و ۱۳۰ تومان و نرخ اسکناس برای ارزهای خدماتی ۴۱ هزار و ۵۴۹ تومان کشف قیمت شد. همچنین بابت کالاهای اساسی شامل گندم، ذرت، جو، برنج، روغن و دارو، مواد اولیه تولید دارو و تجهیزات پزشکی نیز تامین و پرداخت ارز با نرخ هر دلار ۲۸۵۰۰ تومان صورت گرفت.