به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسعود میرکاظمی در نشست علنی مجلس با بیان اینکه سال جاری ۴۰ درصد از درآمدهای نفتی به حساب صندوق توسعه ملی واریز می‌شود، گفت: نامه‌ای از رئیس جمهور به رهبر انقلاب ارسال شده و درخواست اجازه استفاده از ۲۰ درصد منابع صندوق توسعه ملی در دو موضوع تملک و اشتغال شد که ایشان نیز با برداشت ۱۰ درصد موافقت کردند.

بر اساس این گزارش، صندوق توسعه ملی با هدف تبدیل بخشی از عواید ناشی از فروش نفت و گاز، میعانات گازی و فراورده‌های نفتی به ثروت‌های ماندگار، مولد و سرمایه‌های زاینده اقتصادی و نیز حفظ سهم نسل‌های آینده از منابع نفت و گاز و فراورده‌های نفتی در سال ۷۹ تأسیس شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.