به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی خطیبی با اعلام اینکه قیمت گذاری دستوری سبب زیان سهامداران خودرویی شده و براساس اصل 44، دولت موظف به جبران زیان تولیدکننده است، گفت: کلیدواژه انحصاری صرفا برای ورود به قیمت گذاری خودروسازی به کار می رود و با توجه به این که 38 درصد از سهم ریالی بازار در اختیار خودروسازان بخش خصوصی است، انحصاری نامیدن این صنعت دقیق نیست.

وی افزود: عرضه در بورس کالا با قیمتی کم تر از بازار صورت گرفته و 80 درصد خریداران در بورس، مشتریان واقعی هستند. این اقدام تاثیر مثبتی بر کاهش زیان خودرو سازان، سودآوری، افزایش ارزش سهام خودرو سازان و شرکت های زیر مجموعه و قطعه سازان خواهد داشت و در راستای منافع سهام داران از تمام ظرفیت های قانونی برای عرضه خودرو در بورس استفاده می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: هرچند طریق قرعه کشی خودرو مسیری مطلوب از نظر دولت شناسایی شده اما این روش سبب زیان 10 ها هزار میلیارد تومانی به خودروسازان شده و دریافت خسارت از دولت پیگیری می شود. همچنین نامه اخیر شورای رقابت باعث ابهام در جامعه شده و تفکر افزایش قیمت بازار با عرضه خودرو در بورس کالا نادرست بوده از نظر کارشناسی، مورد تایید و مستند نیست.

به گفته خطیبی در روزهایی که نوسانات ارزی به وجود نیامده بود، عرضه هایما در بورس کالا سبب کاهش قیمت این محصول شد و در ادامه با افزایش عرضه پژو 207 و سایر محصولات ایران خودرو، کاهش معنا دار قیمت محصولات مشاهده شد. تا کنون 100 هزار دستگاه خودرو پیش فروش شده و عرضه این تعداد نیاز بخش زیادی از مشتریان را پوشش خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.