به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، گروه هفت بعد از برگزاری جلسه در آلمان با صدور بیانیه ایی اعلام کرد: به شدت ادامه فعالیت های بی ثبات کننده ایران در خاورمیانه و اطراف شامل موشک‌های بالستیک و کروز و پهپاد محکوم می شود. این اقدامات ایران برای منطقه بی ثبات کننده است و تنش های زیاد را تشدید می کند.

بنابراین از ایران انتظار می رود حمایت از بازیگران خشونت‌آمیز دولتی و غیردولتی و گروه‌های نیابتی را متوقف کند و به طور کامل به تمام قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل از جمله قطعنامه ۲۲۳۱ پایبند باشد. همچنین از تلاش‌های سازمان ملل برای پاسخگویی روسیه و ایران به دلیل نقض آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ حمایت می‌ شود.

ایران هرگز نباید سلاح هسته‌ای تولید کند و گروه هفت با همکاری سایر شرکای بین المللی برای رسیدگی به تشدید تنش در برنامه هسته‌ای ایران و همکاری ناکافی با آژانس در رابطه با اجرای توافقنامه پادمانی ادامه خواهد داد. چرا که عمیقاً نگران گسترش بی وقفه برنامه هسته ای ایران است که هیچ توجیه غیرنظامی معتبری ندارد و از ایران خواسته می شود مسیر را تغییر دهد و تعهدات قانونی و سیاسی در منع اشاعه هسته‌ای را بدون تاخیر بیشتر، انجام دهد.

همچنین علیرغم چندین ماه مذاکرات فشرده برای بازگشت به برجام، ایران تصمیمات لازم را نگرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.