به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بی بی سی، ایران و عربستان برای از سرگیری روابط دوجانبه توافق کردند و وزرای خارجه دو کشور برای بازگشایی سفارت‌ها به‌زودی با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، در نتیجه‌ گفت‌ و گوهای انجام شده، ایران و عربستان توافق کردند ظرف حداکثر دو ماه، روابط دیپلماتیک را از سر گرفته و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌ها را بازگشایی کنند.

پس از آنکه عده‌ای از افراد سال ۹۴ به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری آن در مشهد حمله کردند، روابط دو کشور قطع شد. حمله آنان به سفارت عربستان در اعتراض به اعدام یک روحانی سرشناس شیعه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.