به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ناصر کنعانی با تکذیب بسته‌ شدن سفارت انگلیس در تهران، گفت: ایران به دیپلماسی همه طرف‌ها از جمله دولت آمریکا پایبند است و دیپلماسی را چه در قالب دو و چند جانبه بهترین چارچوب برای حل‌ و فصل اختلافات تلقی می‌کند. باید دید این پایبندی و التزام در طرف های مقابل وجود دارد یا خیر؟

وی افزود: سفر گروسی به تهران ادامه مسیر دیپلماسی برای ایجاد مسیر بهتر و نزدیک‌تر جهت حل و فصل برخی اختلاف نظرهای فنی بود که به تفاهم‌ مثبتی منجر شد. ایران بارها ثابت کرده برای بازگشت به روند مذاکرات پایبند بوده و در این چهارچوب دیپلماسی فعال است. بنابراین امید است با این اقدامات زمینه برای بازگشت به مذاکره فراهم شود. همچنین انتظار می رود جلسه شورای حکام، فنی پیش رود و از فشارهای سیاسی خودداری شود.

کنعانی ادامه داد: انتظار می رود آژانس متناسب با تعهداتی که در ارتباط با اعضا دارد به مسئولیت‌ها و تعهدات در حفاظت و حمایت از حقوق هسته‌ای کشورهای عضو آژانس اقدام کند. ایران حاضر است در چهارچوب تعهد و حقوق مناسبات خود را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه دهد و موضوع افزایش بازرسی مطرح نیست. همچنین توافق موقت در میان نبوده و مبانی ایران، بازگشت به توافق سال ۲۰۱۵ میلادی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.